Redukcja Piersi

MAMMOPLASTYKA
Redukcja Piersi 2

Opis zabiegu

Chirurdzy plastycy nie raz zetknęli się z opinią, że, w odróżnieniu od wszystkich pozostałych specjalizacji medycznych, ich gabinety odwiedzają pacjenci, którzy nie odczuwają bólu fizycznego. Leczą kompleksy, przywracają młodość, poprawiają niedoskonałości i spełniają marzenia. Jest to tylko po części prawda.
Biust może być ozdobą kobiety ale może być też przekleństwem i źródłem bólu oraz cierpienia. Dotyczy to pacjentek z problemem dużego przerostu piersi. Choć dla wielu obfity biust jest synonimem kobiecości, dla jego posiadaczek często oznacza przewlekłe bóle kręgosłupa, konieczność regularnego zażywania tabletek przeciwbólowych, niemożność wykonywania wielu podstawowych czynności oraz problemy ze skórą pod biustem – odparzenia, a w skrajnych przypadkach nawet odleżyny.

Przyjęto, że przeciętna pierś waży około pół kilograma, a brodawka sutkowa znajduje się ok. 20 cm poniżej mostka. W przypadku kobiet zmagających się z problemem gigantomastii jedna pierś może ważyć nawet 3 kilogramy! Dlatego w przeciwieństwie do zabiegu powiększania piersi, który wykonuje się przede wszystkim ze względu na estetykę, zmniejszanie piersi ma wymiar zdrowotny.

Przyczyn tego problemu może być kilka. Często odpowiadają za niego geny (mama, babcia też borykały się z duży biustem), ale też ciąża, karmienie, choroby przewlekłe czy otyłość wynikająca ze złej diety.

Czas trwania zabiegu

120 - 240 minut.

Zdjęcie szwów

7-14 dni

Zalecane wizyty kontrolne

* po 7 -14 dniach, * po 4 miesiącach, * po 12 miesiącach

Niezbędne badania

Znieczulenie ogólne/ Sedacja:
Badanie krwi: grupa krwi, morfologia, elektrolity (sód, potas), poziom glukozy na czczo, APTT I-INR (układ krzepnięcia), kreatynina, antygen HBS, HCV, HIV. Badanie ogólne moczu, rentgen klatki piersiowej, EKG, USG piersi, posiew z nosa – badanie podstawowe w kierunku bakterii.

Ciąża
Laktacja
Miesiączka
Infekcje
Nieuregulowana cukrzyca
Problemy z krzepnięciem krwi

Jak wygląda zabieg

Zabieg jest przeprowadzany w znieczuleniu ogólnym. Są różne techniki operacyjne. Najczęściej chirurg wykorzystuje tę polegającą na wykonaniu cięcia wokół sutka, pionowo w dół piersi i poziomo wzdłuż fałdu skórnego pod piersią (nazywana potocznie odwróconą literą T lub kotwicą). W ten sposób zyskuje dostęp do części, które będzie usuwał. Po usunięciu nadmiaru gruczołu i tłuszczu chirurg  waży usuniętą zawartość, po to aby wiedzieć ile należy usunąć z drugiej piersi, by w efekcie końcowym piersi były symetryczne. Następnie modeluje kształt otoczki (często konieczne jest jej zmniejszenie, aby pasowała do nowych, mniejszych piersi), a następnie umieszcza ją na odpowiedniej wysokości zachowując nerwy i przewody mlekowe. Wycina również nadmiar skóry i modeluje piersi.

Ważne! Rozmiar piersi, jaki ma być osiągnięty po operacji jest zawsze szczegółowo omawiany podczas konsultacji przed zabiegiem. Należy przy określaniu wielkości docelowych piersi brać pod uwagę poza życzeniem pacjentki również budowę jej ciała. Oprócz aspektów zdrowotnych dla chirurga plastyka zawsze będzie ważne, aby pacjentka podobała się sobie.

Po zabiegu

Pobyt w klinice może potrwać 1-2 dni, w zależności od rozległości zabiegu. W pierwszych dobach od zabiegu może pojawić się obrzęk, który powinien stopniowo ustępować. U niektórych pacjentek występuje też uczucie drętwienia piersi i obniżone czucie brodawek, które z czasem znika.
Po zabiegu pacjentka nosi specjalny biustonosz, który pomaga w regeneracji, jak również w finalnym ukształtowaniu wyglądu biustu. Pełny okres rekonwalescencji jest długi – trwa nawet rok i dopiero po tym czasie można ocenić efekty zabiegu.

Blizna

Chirurgia plastyczna to nie magia. Po każdej, nawet najmniejszej ingerencji chirurgicznej zostaje blizna. Zadaniem chirurga jest dbałość o to by była ona jak najmniej widoczna. W przypadku zabiegu redukcji piersi blizny zostaną na piersiach – będą one wokół otoczki, pionowe lub w kształcie kotwicy. Rodzaj cięcia lekarz zawsze omówi z pacjentką przed operacją.
Po roku od zabiegu blizna powinna być blada,  mniej widoczna.

Kiedy zgłosić się do lekarza?

Podczas okresu pooperacyjnego należy zgłaszać lekarzowi wszelkie nieprawidłowości – gorączkę, nadmierne zaczerwienienie w miejscu gojenia rany, zmiany koloru brodawek, wycieki, a także obrzęki, szczególnie po czasie, kiedy powinny już ustąpić.

Sport tak. Ale nie wcześniej niż miesiąc po zabiegu. I nawet po upływie 30 dni należy do wszelkiej aktywności wracać stopniowo. Kobiety po redukcji piersi powinny unikać noszenia ciężarów. Zakres każdej operacji może się jednak różnić, dlatego należy ten temat przedyskutować z lekarzem podczas konsultacji.

Nie ma żadnych przeciwskazań aby po okresie rekonwalescencji zajść w ciążę. Należy jednak pamiętać, że karmienie piersią jak i duży przyrost wagi na skutek ciąży może wpłynąć na zmianę ich wyglądu. Należy zatem decyzję o operacji podejmować w odpowiednim momencie życia, aby uniknąć w niedalekiej przyszłości operacji powtórnej.

W większości przypadków kobiety po operacji redukcji piersi będą mogły w przyszłości karmić swoje dziecko. Czasami podczas rozległej operacji może ulec uszkodzeniu część przewodów mlekowych co może utrudniać karmienie piersią. W przypadku dużej redukcji piersi techniką, w której przeszczepiana jest otoczka(dotyczy to bardzo dużych piersi)  przewody mlekowe są odcinane, przez co karmienie piersią staje się niemożliwe. W tym przypadku na taki zabieg należy decydować się po urodzeniu dzieci.

Redukcja piersi jest poważnym zabiegiem, po którym może wystąpić szereg powikłań. Oprócz krwiaków i zapaleń, które mogą się pojawić istnieje ryzyko obumarcia brodawki i otoczki brodawki lub zmiana jej koloru. Może również dojść do asymetrii piersi i przejściowych zaburzeń czucia.  Zazwyczaj po kilku miesiącach piersi odzyskują swoją wrażliwość.

Ważne

Gdy piersi nieestetycznie wiszą, a nam zależy aby jedynie „wróciły na miejsce” bez konieczności ich zmniejszania – zabieg redukcji nie będzie odpowiedni. Należy wtedy z chirurgiem plastykiem skonsultować możliwość wykonania mastopeksji piersi

Zobacz Efekty Zabiegu

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Redukcja Piersi 3 Redukcja Piersi 4
Redukcja Piersi 5 Redukcja Piersi 6
Redukcja Piersi 7 Redukcja Piersi 8
Redukcja Piersi 9 Redukcja Piersi 10
Redukcja Piersi 11 Redukcja Piersi 12
Redukcja Piersi 13 Redukcja Piersi 14
Redukcja Piersi 15 Redukcja Piersi 16
Redukcja Piersi 17 Redukcja Piersi 18
Redukcja Piersi 19 Redukcja Piersi 20
Redukcja Piersi 21 Redukcja Piersi 22
ZOBACZ CO MÓWIĄ PACJENCI

UMÓW SIĘ NA KONSULTACJE
W JEDNEJ Z KLINIK

Chcesz dowiedzieć się więcej, lub masz pytania? Zapraszam na konsultację.

Redukcja Piersi 27
Redukcja Piersi 28